Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

Śmieciarki zasilane CNG

Ocena: 0
4768
Pod koniec ubiegłego roku Scania podpisała kontrakt z Miejskim Przedsiębiorstwem Oczyszczania w Warszawie na zakup dwudziestu dziewięciu śmieciarek. Dziewiętnaście pojazdów można już dziś spotkać na ulicach Warszawy, dziesięć kolejnych dołączy do floty MPO w roku 2014 i 2015.

Nowe śmieciarki Scania już na ulicach Warszawy
Fot. Scania


Zakupione modele Scania P270DB6x2*-4HNB to pojazdy 3-osiowe, z ostatnią osią skrętną. Pojazdy charakteryzuje bardzo krótki rozstaw osi (3,5 m) oraz zwarta konstrukcja, która zapewnia doskonałą manewrowość na wąskich i krętych ulicach miasta. Pełne zawieszenie na poduszkach pneumatycznych zwiększa komfort pracy oraz zapewnia optymalną ładowność pojazdu. Na uwagę zasługuje 9-litrowy silnik EEV Euro 5 o mocy 270 KM zasilany gazem CNG. Pojazdy wyposażone są w pełni automatyczną skrzynię biegów Allison, co wydłuża żywotność układu napędowego i zwiększa efektywność pracy silnika.

Zakupiony sprzęt pozwoli na efektywną i optymalną obsługę klientów MPO w Warszawie w nowych warunkach legislacyjnych. Jednocześnie ma na celu także obniżenie kosztów eksploatacji. Koszty użycia CNG zamiast oleju napędowego, dają możliwość znacznych oszczędności. Ponadto kompozytowe zbiorniki gazu ziemnego są lżejsze i trwalsze od klasycznych butli gazowych o ok. 700–800 kg, tym samym nie ograniczają ładowności pojazdu. Spółka inwestuje w innowacyjny i specjalistyczny sprzęt, aby wzorem innych światowych firm spełniać wszelkie normy środowiskowe. Zwłaszcza, że od 1 stycznia 2014 roku zacznie obowiązywać norma emisji spalin Euro 6. Zakup nowych pojazdów wpisuje się także w politykę proekologiczną firmy i stanowi przewagę nad konkurencją – dotychczas po stołecznych drogach jeździła tylko 1 śmieciarka napędzana gazem – mówi Krzysztof Bałanda, prezes zarządu MPO w Warszawie.


Auta charakteryzują się dobrą manewrowością w wąskich i krętych uliczkach osiedlowych
Fot. Scania


Pojazd w zabudowie Ekocel wyposażony w automatyczny wrzutnik

Fot. Scania


Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w Warszawie jako jedyny podmiot na stołecznym rynku posiada Zintegrowany System Gospodarki Odpadami. Wszystkie usługi są realizowane przy wykorzystaniu najnowocześniejszego i najwydajniejszego sprzętu. W swojej działalności firma podkreśla poczucie współodpowiedzialności za środowisko naturalne, dając dowód na ekologiczny wymiar biznesu.

Pojazdy objęte są pełną, 3-letnią umową obsługowo-naprawczą. Są to pierwsze pojazdy Scania zasilane gazem CNG, operujące w rejonie Mazowsza i jednocześnie pierwszy tak duży kontrakt na zakup pojazdów komunalnych Scania.

Na podstawie materiałów firmy Scania

Nowoczesna Gospodarka Odpadami 2(2) 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -