Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

Hakowe i bramowe systemy przeładunkowe Palfinger

Ocena: 0
6125
Transport towarów w nowoczesnej gospodarce odpadami związany z ograniczaniem kosztów wymusza zwiększenie stopnia wykorzystania pojazdów. Idealnie do tego celu nadają się hakowe i bramowe systemy przeładunkowe. W produkcji takich systemów o nazwie Palift od ponad 40 lat doświadczeniem może się pochwalić austriacka firma Palfinger.

System hakowy Telescopic o prostym ramieniu hakowym
Fot. Palfinger


Zdobyte doświadczenie sprawiło, że Palfinger należy obecnie do liderów rynku dostarczając ponad 5000 zestawów montażowych rocznie w ponad 50 krajach na świecie. Hakowe systemy przeładunkowe Palift o nośności od 2 do 30 t są jednymi z najczęściej wybieranych produktów na rynku. Oferowane są w pięciu rodzajach w zależności od konstrukcji: City o nośności od 2 do 4 t, Telescopic – od 5 do 30 t, Power – od 7 do 30 t, Synchron – od 7 do 30 t, Giant – od 20 do 30 t. Poniżej zwracamy uwagę na najważniejsze różnice konstrukcyjne pomiędzy nimi.

System hakowy City przeznaczony jest głównie do zabudowy na podwoziach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej DMC 3,5–7,5 t. Prosty układ hydrauliczny oraz dostępny w opcji agregat hydrauliczny umożliwia zabudowę systemu również na pojazdach o małej ładowności, nieposiadających przystawki odbioru mocy.

Telescopic jest jednym z najpopularniejszych produktów Palfinger, głównie ze względu na korzystny współczynnik cena/nośność. System dostępny jest w dwóch kinematycznych układach pracy – o prostym lub łamanym ramieniu hakowym. Telescopic dzięki możliwości poziomego teleskopowania masztu w zakresie od 600 do 2500 mm umożliwia współpracę zabudowy z pojemnikami o różnej długości. Zastosowanie pochyłu ramienia haka pozwala dodatkowo na podejmowanie pojemników na podwozie współpracującej z zestawem przyczepy, co zwiększa funkcjonalność zabudowy. Dzięki temu układy Telescopic są chętnie wykorzystywane przez firmy specjalizujące się w transporcie odpadów przemysłowych i komunalnych.


System hakowy Power o podwójnej kinematyce
Fot. Palfinger

Cechą charakterystyczną systemu Power jest układ kinematyczny oparty na podwójnym systemie pochyłu ramion. Rozwiązanie to umożliwia załadunek ciężkich kontenerów na podwozie pojazdu z wykorzystaniem tylko ruchów obrotowych, zapewnia niską awaryjność i wysoką trwałość zabudowy. Dodatkową zaletą układu jest możliwość bezpiecznego podejmowania kontenera z bliskiej odległości, a nawet z poziomu poniżej gruntu.

Kolejny układ hakowy o nazwie Synchron wyposażony został w system o dodatkowej funkcji przesuwu masztu haka. Daje to możliwość współpracy zabudowy z pojemnikami o różnej długości. Zalecane konfiguracje układów napędowych w podwoziach to 6x4 lub 6x6.


Układ hakowy Giant zabudowany na naczepie
Fot. Palfinger

Ostatni z opisywanych systemów – Giant dysponuje wzmocnioną konstrukcją, umożliwiającą zabudowę na podwoziach o dużym rozstawie osi w układzie napędowym 6x4, 6x6, 8x4, 8x6, 8x8 oraz naczepach. Wytrzymała konstrukcja pozwala na współpracę z pojemnikami o największej długości.

Wszystkie zabudowy Palift mogą być wyposażone dodatkowo w:
  • funkcję ruchu przyspieszonego tylnej ramy umożliwiającą skrócenie czasu załadunku pojemnika dzięki przyspieszeniu opuszczania ramy tylnej;
  • pneumatyczne zabezpieczenie haka przed rozłączeniem z zaczepem pojemnika podczas cyklu załadunku lub zestawiania pojemnika;
  • ruchomy zderzak tylny umożliwiający utrzymanie wymaganej przepisami odległości 400 mm od obrysu kontenera;
  • ruchomą rolkę podporową zapewniającą stateczność wzdłużną pojazdu podczas podejmowania lub zestawiania pojemnika;
  • hydrauliczną blokadę ostatniej osi w podwoziach 6x4, 6x6, 8x4, 8x8 zapewniającą stateczność pojazdu podczas pracy.


Zabudowa bramowa Palift

Fot. Palfinger

Szeroki zakres nośności sprawia, że urządzenia Palift mogą być dostarczone w jednej z ok. 750 wersji również do pracy w przetwórstwie odpadów przemysłowych, przetwórstwie odpadów komunalnych i przetwórstwie złomu.

Oferowane przez firmę Palfinger zabudowy bramowe Palift o nośności od 8 do 18 t wykorzystywane są głównie do transportu odpadów komunalnych, ze względu na małe rozmiary pojemników od 3 do 4,5 m, co sprawdza się zwłaszcza w gęstej miejskiej zabudowie. Dodatkową zaletą tych systemów jest niska masa własna, co korzystnie wpływa na zwiększenie ładowności, umożliwiając jednocześnie zastosowanie pojazdu o mniejszej nośności. Z uwagi na układ kinematyczny, pojazdy z tymi zabudowami często są wykorzystywane jako wywrotki małej ładowności.

Wszystkie opisywane produkty Palfinger oferowane są przez firmę Graco, która jest autoryzowanym przedstawicielem producenta w Polsce od 1991 roku oraz zapewnia serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, także wsparcie techniczne dla partnerów autoryzowanej sieci serwisowej.


Zabudowa hakowa Graco typu Mix
Fot. Palfinger

Własny zakład montażowy zlokalizowany w Gliwicach Łabędach posiadający certyfikat jakości ISO 9001 oraz stała współpraca z producentami pojazdów sprawiają, że Graco jest w stanie zrealizować każde specjalistyczne zamówienie. Jednym z produktów są zabudowy hakowe typu Mix, kompletowane głównie jako połączenie żurawia recyklingowego Palfinger Epsilon i chwytaka polipowego, tworzące zestaw do rozładunku materiałów recyklingowych.

Szeroki wachlarz oferowanych zabudów, dostosowanych do indywidualnych wymagań sprawia, że firma Graco konsekwentnie realizuje politykę będącą odpowiedzią stale rosnące zapotrzebowanie na tego typu specjalistyczne urządzenia.

Rosnąca popularność urządzeń Palfinger na rynku polskim była powodem otwarcia przez firmę Graco nowoczesnego centrum serwisowo-produkcyjnego w 2012 roku. Nowa inwestycja, zlokalizowana w okolicy Warszawy pozwala w pełniejszym stopniu na realizację projektów specjalistycznych zabudów i zapewnia odpowiednio wysoki poziom obsługi, jak również wsparcie techniczne dla partnerów z autoryzowanej sieci serwisowej. 

Dariusz Tomaszewski
Graco Sp. z o.o.


Nowoczesna Gospodarka Odpadami 1(1) 2013
PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -