Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

InPost i Modivo wprowadzą ekologiczne opakowania wielokrotnego użytku

Ocena: 5
1138

InPost wraz z MODIVO, modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC wprowadza test ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania. Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu.

 

 

– Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polscesystem wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów® InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

 

Jako pierwsza w Polsce do projektu przystąpi MODIVO, platforma e-commerce spółki eobuwie.pl.

– Zrównoważone podejście w kontekście rosnącego biznesu jest dla nas bardzo ważne. Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu® InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu. Gorąco zachęcamy do udziału w akcji – dołóżmy wspólnie cegiełkę do zielonej rewolucji w e-commerce! – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl S.A. z grupy CCC.

Rafał Brzoska zaznacza z kolei, że dzięki bardzo rozbudowanej sieci Paczkomatów® – których jest już 15 000 – InPost jako jedyny w Polsce jest w stanie zadbać o to, aby opakowanie wracało do powtórnego obiegu.

– W InPost zdajemy sobie sprawę, że przy obecnym wzroście rozwoju e-commerce kierunek jest jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i bardzo odpowiedzialna. Dlatego wierzymy, że nasi partnerzy w e-commerce dołączą do naszego projektu. Zapraszamy do projektu wszystkie firmy, które chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne. Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość – podkreśla Rafał Brzoska.

Oczywiście nie byłoby to możliwe bez proekologicznego zaangażowania MODIVO, które sukcesywnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju Grupy CCC. Jej celem jest realny i pozytywny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Działania platformy e-commerce dotyczą czterech obszarów skupionych wokół: produktów, środowiska naturalnego, pracowników i społeczeństwa. 

– Spośród wielu aktywności firmy warto wyróżnić m.in. wprowadzenie oraz promowanie marek, kolekcji oraz linii eco-friendly. Przyjazne środowisku materiały i zrównoważone podejście do mody to kluczowe dla brandu kwestie. Już wkrótce marka ogłosi organizacje i instytucje, z którymi podejmie współpracę w 2022 roku i wspólnie będzie działać na rzecz środowiska oraz społeczeństwa, nie tylko w Polsce ale i za granicą – dodaje Damian Zapłata.

Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

 

Źródło: InPost

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: