Już za kilka dni Renault Trucks zaprezentuje na targach IFAT 2018, wiodących targach poświęconych gospodarowaniu wodą, ściekami, odpadami i surowcami, swoją ofertę dedykowanych pojazdów. Targi IFAT 2018 odbędą się w dniach 14–18 maja 2018 r. w Messe München, monachijskim centrum wystawowym. Firma Renault Trucks wystawi swoje cztery specjalnie przystosowane do potrzeb sektora komunalnego i wywozu odpadów pojazdy na stoisku nr 305 w hali C6 oraz w strefie na wolnym powietrzu.
Podczas wystawy po raz pierwszy w Niemczech zaprezentowany zostanie pojazd D Access z zabudową do załadunku tylnego Olympus 19N. Ten niskopodłogowy pojazd został zaprojektowany specjalnie do wywozu odpadów z terenów miejskich, a jego szerokość całkowita wynosi zaledwie 2300 mm. Wszechstronną serię D reprezentować będzie również pojazd D16 z kabiną o szerokości 2,1 m z zabudową typu zamiatarka uliczna wykonaną przez firmę Faun. Gamę ciężkich pojazdów budowlanych firmy Renault Trucks będzie reprezentować model C 4x2. Ten solidny pojazd z zabudową bramową firmy Meiller jest idealny do zastosowań w sektorze budowlanym jak również do wywozu odpadów. Gamę T będzie reprezentować wersja T 480 6x2 z zabudową hakową firmy Meiller.
Renault Trucks D Access: kompaktowy, zwrotny pojazd do zbiórki odpadów oferujący maksymalną wygodę
Prawdziwą gwiazdą na wystawie produktów firmy Renault Trucks na targach IFAT 2018 będzie model D Access. Ten pojazd do zbiórki odpadów o imponująco wąskiej konstrukcji ma szerokość zaledwie 2300 mm i zwis przedni o długości tylko 1665 mm. Dzięki temu jest to niezwykle kompaktowy pojazd do zastosowań miejskich, który może z łatwością dotrzeć nawet do trudno dostępnych miejsc.
Oferuje on ponadto szereg korzyści z zakresu wygody użytkowania. Wyjątkowo szeroka szyba przednia zapewnia kierowcy pole widzenia 220° a zakres martwego pola jest poniżej 15°. Pozycja kierowcy na poziomie ruchu pieszego umożliwia bezpieczną jazdę nawet w szybko poruszającym się ruchu miejskim. Pojazd ten posiada też praktycznie płaską podłogę kabiny, a wysokość wnętrza kabiny wynosi 2 metry, co pozwala na swobodne poruszanie wewnątrz pojazdu. Dzięki temu kierowca może łatwo i szybko wsiąść do kabiny bez ryzyka potknięcia się. Renault Trucks D Access zawiera również szereg funkcji uwzględniających konieczność częstego wsiadania i wysiadania z pojazdu. Na przykład stopień - znajduje się na wysokości zaledwie 435 mm od podłoża. W porównaniu do pojazdów ze stopniami wejściowymi typu drabinkowego wsiadanie i wysiadanie z kabiny D Access jest niezwykle ergonomiczne. Kąt otwarcia drzwi 80° po stronie kierowcy zapewnia łatwy dostęp do pojazdu. Jako opcja dostępne są też składane drzwi po stronie pasażera.
Model D ACCESS wyposażony został w 8-litrowy silnik o mocy 320 KM zgodny z normą spalania Euro 6 oraz automatyczną skrzynię biegów Allison 3000 specjalnie przystosowaną do zastosowań typowych dla wywozu odpadów.
Dla zapewnienia trwałości rama kabiny tego niskopodłogowego pojazdu wykonana jest w całości ze stali nierdzewnej. Ponadto wszelkie zewnętrzne elementy, podatne na uszkodzenia zaprojektowane są w taki sposób, aby można je było szybko i łatwo wymienić.
Zamiatarka uliczna Renault Trucks D 16: idealna do użytku miejskiego
Gama D firmy Renault Trucks będzie reprezentowana również przez model D z kabiną o szerokości 2,1 m. Ten 16-tonowy pojazd napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 250 KM. Skrzynia ZF 9S 1110 TO oferuje 9 zsynchronizowanych biegów do jazdy do przodu i jeden bieg wsteczny. Kabina pojazdu wyposażona jest w drzwi po stronie pasażera z dodatkową szybą w dolnej części, ułatwiającą kierowcy obserwowanie, co dzieje się obok pojazdu. Znacząco zmniejsza to wszelkie ryzyko związane ze skręcaniem w prawą stronę. Obecność tylko dwóch stopni ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Renault Trucks D 2.1 m wyposażony jest w zabudowę typu zamiatarka uliczna FAUN VIAJET 6.
Renault Trucks C 2.3 m 320 4x2: wszechstronny pojazd do zastosowań w sektorze budowlanym i komunalnym
Dzięki swojej wąskiej, obniżonej kabinie idealnie nadaje się do użytku na placu budowy lub do wywozu odpadów w środowisku miejskim. Jego kabina jest zarówno komfortowa, jak i wytrzymała. Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym oferuje ogrzewanie, wentylację i wiele dodatkowych funkcji. Stopnie wejściowe i niska podłoga kabiny sprawiają, że dostęp do pojazdu jest bezpieczny i łatwy.
Drzwi Vision po stronie pasażera, wyposażone w dodatkową szybę w dolnej części, pozwalają kierowcy przez cały czas obserwować, co dzieje się na drodze po prawej stronie pojazdu. Znacząco zmniejsza to wszelkie ryzyko podczas skręcania w prawo.
Resory piórowe przedniej osi w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem osi napędowej zapewniają wysoki komfort, jak również trwałość podwozia. Dzięki standardowemu wyposażeniu pojazdu w automatyczną skrzynię biegów OPTIDRIVER z funkcją terenową, pojazd idealnie nadaje się do użytku zarówno w terenie, jak i w każdych warunkach pogodowych. Wariant o mocy 320 KM napędzany jest 8-litrowym silnikiem DTI8 w technologii common rail. Ulepszony hamulec wydechowy OPTIBRAKE o mocy hamującej 320 KM współpracuje z hamulcami zasadniczymi, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo podczas jazdy.
Pojazd wyposażony jest w zabudowę bramową Meiller AK 12 MT.
Źródło i zdjęcia: Renault Trucks