Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

Lekcja Nieśmiecenia

Ocena: 5
953

Ogłoszony w kwietniu tego roku konkurs dla szkół podstawowych, w którym do wygrania było 20 stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów, dobiegł końca. 20 szkół podstawowych w Polsce posiada już swoje stacje i może korzystać w pełni z tej jakże potrzebnej pomocy dydaktycznej. Konkurs jest częścią trzyletniego projektu pod tytułem „Lekcja Nieśmiecenia”, skierowanego do szkół podstawowych, który realizowany jest przez Fundację Nasza Ziemia w partnerstwie z firmą Henkel Polska. 

 

 

Troska o środowisko w teorii i praktyce

96% z 936 respondentów badania ankietowego, którzy reprezentowali szkoły podstawowe zarejestrowane w I edycji projektu „Lekcja Nieśmiecenia” wskazuje, że nauczyciel oczekuje, aby materiałom edukacyjnym przekazywanym szkołom towarzyszyły odpowiednie pomoce dydaktyczne. Wychodząc naprzeciw tej potrzebie, organizatorzy „Lekcji Nieśmiecenia” zadbali, aby szkoły we wszystkich trzech edycjach projektu otrzymały nie tylko bezpłatne materiały edukacyjne dla każdego etapu edukacji szkolnej (I-VIII) dotyczące selektywnej zbiórki odpadów, ale również pomoce dydaktyczne, którymi są pięknie wykonane i bogate w edukacyjne treści stacje do nauki selektywnej zbiórki odpadów.  „Stoimy dziś przed wieloma wyzwaniami środowiskowymi, takimi jak zmiany klimatyczne, zanieczyszczenia wód czy zaleganie odpadów plastikowych w morzach i oceanach. Absolutnie kluczowa jest ochrona zasobów naturalnych poprzez odzyskiwanie surowców wtórnych i ponowne ich wykorzystywanie. W praktyce wszystko zaczyna się często od właściwej segregacji odpadów w domach, szkołach i miejscach pracy. Dlatego tak ważne jest, aby dzieci uczyły się jej zasad od najmłodszych lat. Stąd nasza kampania edukacyjna „Lekcja Nieśmiecenia”, w której wzięło udział bardzo dużo szkół i wielu nauczycieli. To dopiero początek, ale doskonale pokazuje potrzebę takich działań” - podkreśla Monika Banaś-Jankowska, dyrektor marketingu działu Beauty Care (kosmetyki) w Henkel Polska.

Zakończenie I edycji i start II edycji Lekcji Nieśmiecenia 

Wraz z początkiem roku szkolnego, Agencja Albedo Marketing zakończyła wszystkie montaże stacji w zwycięskich szkołach. Zatem 17 września br. w Szkole Podstawowej im. Naszej Przyrody w Woźnikach (woj. małopolskie), przedstawiciele Fundacji Nasza Ziemia oraz firmy Henkel Polska mogli symbolicznie dokonać przekazania do użytkowania jednej z dwudziestu stacji edukacyjnych do praktycznej nauki selektywnej zbiórki odpadów. Pozostali laureaci konkursu, jak czytamy w nadesłanych raportach, również zorganizowali swoje uroczyste lekcje nieśmiecenia z użyciem stacji. Były przecięcia zielonej wstęgi, przedstawienia z przebieraniem się za konkretny odpad, rzuty śmieci do odpowiednich pojemników, mini warsztaty starszych uczniów dla młodszych.  „To bardzo dla nas budujące, kiedy czytamy takie raporty, oglądamy zdjęcia, filmy, czy oceniamy zgłaszane na konkurs szkolne prace. Są bowiem w szkołach nauczyciele, których pasja i zaangażowanie w projekty proekologiczne nie tylko zachwyca, ale napawa optymizmem co do kształtowania wrażliwych na naturę młodych ludzi. Dlatego zachęcamy naszych fundacyjnych Partnerów do coraz ciekawszych, spełniających oczekiwania kadry pedagogicznej i uczniów, projektów edukacyjnych, jak ten realizowany z firmą Henkel Polska. – mówi Beata Butwicka, Prezes Zarządu Fundacji nasza Ziemia. „Nasze fundacyjne serce rośnie, jak widzimy młodzież szkolną chętnie korzystającą ze stacji i doskonalącą się w nauce segregacji śmieci. Nie bez znaczenia jest pewnie również fakt, że sama stacja, atrakcyjnie prezentuje się na szkolnym korytarzu” – dodaje Beata Butwicka.

W pierwszej edycji prace na konkurs wysłało 137 szkół podstawowych z całej Polski z czego 20 placówek wygrało stacje do nauki selektywnej zbiórki odpadów. 936 szkół zarejestrowanych w projekcie otrzymało bezpłatne materiały edukacyjne dotyczące selektywnej zbiórki odpadów dla klas I-III, a nauczyciele otrzymali Certyfikaty Przyjaciela Naszej Ziemi w podziękowaniu za udział w badaniu ankietowym. Fundacja Nasza Ziemia wraz z firmą Henkel Polska już rozpoczęła intensywne prace nad II edycją Lekcji Nieśmiecenia.  Możemy zdradzić, że do wygrania będzie taka sama liczba stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów (20), zaś bezpłatne materiały edukacyjne zostaną tym razem przygotowane dla klas IV-VI.  Start II edycji planowany jest na wiosnę 2022. 

 

Źródło: Fundacja Nasza Ziemia

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ: