Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja. Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.
Informacje dla dekarza, cieśli, blacharza, architekta, projektanta, konserwatora i inwestora. Błędy, usterki, wilgoć i zacieki. Budowa, remonty i naprawy. Dachy płaskie, zielone i skośne. Dachówki, blachodachówki, łupek, gont, folie, papy, blachy. Konstrukcje, materiały, wykonawstwo. Więźba dachowa, drewno i prefabrykaty. Kominy i obróbki. Okna dachowe. Narzędzia i urządzenia. Izolacje i wentylacja.

Ekologia i zrównoważony rozwój

Ocena: 5
1970

Jak na przestrzeni lat zmieniło się podejście światowych firm do ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju? Jak zmieniła się świadomość konsumenta? W jaki sposób zmniejszać emisję CO2 i czy dotychczasowe rozwiązania ekologiczne mogą być jeszcze bardziej efektywne? Na te oraz inne pytania odpowiada Piotr Wieliński, Dyrektor Zarządzający w firmie Hydro Extrusion Poland.

 

 

Jesteśmy świadkami zmian modelu biznesowego – światowi liderzy rynku przykładają coraz większą wagę nie tylko do tego, co jest produkowane, ale jak. Czym jest to spowodowane?

Obserwowanie redefinicji przyzwyczajeń i zupełnie nowego podejścia do otoczenia, nie tylko biznesowego, to fakt, który powinien napawać nas dumą, a mnie osobiście bardzo cieszy. Dziś bowiem twierdzenie, że największe przedsiębiorstwa nastawione są wyłącznie na zysk, niezależnie od ponoszonych kosztów, i to nie tych finansowych, staje się w wielu przypadkach krzywdzące, a w zasadzie nieprawdziwe. Coraz więcej firm podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i wprowadza szereg proekologicznych rozwiązań. Największe światowe marki zaczynają szczycić się faktem, że korzystają z surowców poddanych recyklingowi lub redukują swój ślad węglowy, a nawet opierają na tym swoją komunikację. Przyczyn tej decyzji jest wiele, ale jedną z nich jest głęboka, wewnętrzna zmiana filozofii przedsiębiorstw oraz wzrost świadomości samych konsumentów. Ich wiedza oraz poczucie odpowiedzialność związanej z kryzysem klimatycznym i wynikającymi z niego zagrożeniami jest z roku na rok coraz większa. Okazuje się, że cena przestaje być najważniejszym czynnikiem determinującym zakup. Dla wielu ważniejsze jest, czy ich wybory konsumenckie mają realny wpływ na kondycję planety. Gotowi są zapłacić więcej i mieć pewność, że ich decyzje zakupowe nie szkodzą pośrednio środowisku. Obserwujemy ogromny „zielony boom” – ludzie rezygnują z samochodów na rzecz rowerów lub komunikacji miejskiej, chodzą do supermarketów z własnymi torbami płóciennymi, a także budują domy z użyciem certyfikowanych, energooszczędnych i recyklingowanych materiałów. Żeby utrzymać swoją pozycję na rynku, nie można bagatelizować tego zjawiska. Żadna firma nie może sobie bowiem pozwolić na archaiczny styl rozwoju biznesu – zarówno moralnie, jak i biznesowo czy wizerunkowo.

 

Czy możemy mówić o eko-trendzie?

Trendy mają to do siebie, że przemijają, a na ich miejsce pojawiają się nowe. Na poziomie przedsiębiorstw powinniśmy mówić raczej o zmianie filozofii firm, a to jest długotrwały i bardzo kosztowny proces. Apple gwarantuje, że do 2030 roku wszystkie produkty z logo jabłka będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Microsoft planuje opracować technologię, która ma na celu redukcję CO2 z atmosfery. KFC zobowiązało się, że do 2025 wszystkie ich opakowania przeznaczone dla konsumentów będą nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. To wielomilionowe, a nawet wielomiliardowe inwestycje. Działania te są dowodem, że firmy o ugruntowanej pozycji myślą przyszłościowo. Nie skupiają się wyłącznie na dostarczaniu rozwiązań i produktów tu i teraz, ale chcą też pomagać w tworzeniu „lepszego jutra” i dbać o losy przyszłych pokoleń… konsumentów.

 

EcoDesign? Na czym polega ten projekt?

To ustrukturyzowana usługa, która jest efektem współpracy inżynierów marki Hydro oraz konsultantów Environmental Protection Encouragement Agency (EPEA). Założeniem projektu jest maksymalna redukcja wpływu aluminium na środowisko. Efekt ten udaje się osiągać dzięki restrykcyjnym procedurom produkcyjnym oraz wyśrubowanym wymaganiom, które, mam nadzieję, w nieodległej przyszłości staną się normami dla wszystkich. Dzięki rozwiązaniom w duchu EcoDesign będziemy mogli np. zredukować emisję dwutlenku węgla w branży budowlanej, a pamiętajmy, że sektor ten odpowiedzialny jest za prawie 40% światowej emisji CO2.

 

Źródło: Hydro

 

 

PODZIEL SIĘ:
OCEŃ:
- Reklama -